Preparat DIH, produkowany przez PPF Hasco-Lek S.A został wyróżniony prestiżową nagrodą EFFIE 2011 w kategorii launch – odpowiadającej za wprowadzenie nowej marki na rynek. EFFIE to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, organizowanych w 40 krajach na świecie.
DIH – uwolnij swoje nogi. Cele kampanii i jej rezultaty
Celem prowadzonej kampanii: „DIH – uwolnij swoje nogi”, było:
- zwiększenie udziału wartościowego w kategorii diosmin w okresie sezonu – od maja do września
- Miejsce w top 5 dla DIH w kategorii diosmin OTC (wartościowo i ilościowo)
- utrzymanie dynamiki sprzedaży min 10% wzrostu średniej sprzedaży miesięcznej do pacjenta dla okresu trwania kampanii
Dzięki skutecznie dobranej grupie docelowej a także sugestywnie i ciekawie zilustrowanej kampanii – sznurki krępujące nogi kobiety (Ten wyrazisty element stał się niejako symbolem produktu, zapamiętanym i przywoływanym przez konsumentki w aptekach) – postawione cele zostały zrealizowane a kampania wyróżniała się w mediach i efektywnie dotarła do grupy docelowej.
Kampania „DIH – uwolnij swoje nogi”, doprowadziła do zrealizowania postawionych celów:
- przekroczony został cel zakładający zwiększenie średniego udziału wartościowego DIHu – z zakładanych 5% do 7,3%
- preparat zajął w sierpniu 2010 roku trzecią pozycję pod względem ilości i piątą pozycję wartościowo w kategorii wszystkich leków OTC zawierających diosminę
- zwiększona została sprzedaż do pacjenta, odpowiednio: maj vs kwiecień – 201%; czerwiec vs maj – 189%; lipiec vs czerwiec – 34%; sierpień vs lipiec – 11%.
DIH jednym z najpopularniejszych preparatów z diosminą na leczenie żylaków
Kampania przyczyniła się do znacznego wzrostu sprzedaży preparatu – w sierpniu zanotowano średnią sprzedaż tygodniową do pacjenta na poziomie około 23 000 opakowań.. Sukces sprzedażowy oraz kreatywny wyróżnik wizualizujący problem konsumentek, pozwolił na trwalsze zapamiętanie i wyróżnienie się marki a także na dalszy rozwój linii produktów o żele i większe opakowania.
Za launch kampanii i jej przygotowanie oraz zakup mediów odpowiadał dom mediowy MEC oraz agencja Heads Adveretising. Osobami odpowiedzialnymi za wprowadzenie marki po stronie PPF Hasco-Lek S.A. są: Marzena Siemińska, Dyrektor Piony Handlowego, Piotr Kozakiewicz, Z-ca dyrektora Piony Handlowego oraz Alicja Adamiak, Senior Product Manager.